Jak zacząć sprzedawać?

1. Utwórz swoje konto klienta.

Aby oficjalnie dołączyć do społeczności VanGog, utwórz konto - możesz to zrobić tutaj. Mając konto klienta możesz pisać wiadomości do inspirujących artystów, w łatwiejszy sposób kupować produkty (choć bez konta też możesz to robić - i też nie jest to trudne!), śledzić swoje zamówienia. Jest to też pierwszy krok do sprzedaży swoich własnych produktów.

 

2. Utwórz konto w Panelu Sprzedawcy

Po utworzeniu konta lub zalogowaniu się jako klient możemy przejść do konta sprzedawcy - klikając przycisk ,,SELLER PORTAL" na profilu lub ikonkę plusa w prawym górnym rogu. Następnie zakładamy konto, podając te same dane, co wcześniej. Panel Sprzedawcy jest specjalnie wyodrębnioną częścią platformy, która jest przystosowana do sprzedawania produktów, dlatego wymaga oddzielnego logowania. Jednak jej obsługa nie jest trudna, a rejestracja nic nie kosztuje.

 

3. Edytuj swoje konto, uzupełniając informacje o sobie

W polu O MNIE opisz to, kim jesteś, czym się zajmujesz, co lubisz, jak długo interesujesz się tym, co sprzedajesz. Możesz tam napisać wszystko to, co chcesz opowiedzieć osobom odwiedzającym Twój profil. Jeśli chcesz, możesz dodać też swoje zdjęcie profilowe, aby dać się lepiej poznać i zwiększyć swoją wiarygodność. Pozostałe ustawienia przy standardowym profilu Sprzedawcy nie są widoczne, dlatego już teraz możesz zapisać zmiany i przejść dalej.

4. Zacznij odbierać płatności

Przed pokazaniem światu swojego pierwszego produktu koniecznie połącz swoje konto bankowe z używanym przez nas systemem płatności online PayPal®. Pozwala on na bezpieczne przekazanie pieniędzy od kupującego oraz oddzielenie od tej kwoty niewielkiej prowizji przekazywanej platformie VanGog. Wystarczy tylko podać swoje podstawowe dane oraz numer konta bankowego. Pieniądze, które otrzymasz od klientów będą wypłacane na Twoje konto PayPalw ciągu 3 dni roboczych liczonych od dnia zapłacenia za produkt.

Nie zapomnij o podaniu swojego adresu e-mail połączonego z kontem PayPal w Panelu Sprzedawcy.

Aby dowiedzieć się więcej o płatnościach, zajrzyj do naszego poradnika dla Sprzedawców -  tutaj.

5. Podaj dane do faktury

Sprzedając produkt, możesz w każdej chwili zajrzeć do uproszczonej faktury - dowodu sprzedaży, który znajdziesz wchodząc na swoje konto na Panelu Sprzedawcy na platformie VanGog. Nie musisz nic do niej wpisywać ani nic tworzyć samodzielnie, nasza platforma zrobi to za Ciebie. Potrzebne są tylko Twoje podstawowe dane - imię, nazwisko, adres, numer telefonu. 

 

Uwaga! Oczywiście nie musisz nic wpisywać w polu NIP i FAX, wystarczy, że podasz imię, nazwisko, adres i numer telefonu, jeśli sprzedajesz jako osoba fizyczna, a nie firma.

6. Dodaj swój pierwszy produkt

  • WYBIERZ PRODUKT

Obecnie umożliwiamy sprzedaż jedynie produktów fizycznych, dlatego musisz pozostawić tę opcję bez zmian. 

  • NAZWA PRODUKTU

To zależy tylko od Ciebie. W przypadku obrazów, rysunków czy plakatów w nazwie powinien znaleźć się tytuł, np. Obraz ,,Słoneczniki" czy Rysunek ,,Kwiaty bzu", a wystawiając własnoręcznie szyte przedmioty wystarczy napisać, co uszyłaś(-eś). Na stronie głównej zostanie wyświetlona właśnie ta nazwa + Twoje imię i nazwisko/nazwa wyświetlana, którą podałeś(-aś) zaraz pod nią. 

  • OPIS

Obraz tworzyłam przez pół roku, od maja do listopada, w malutkiej ,,pracowni malarskiej", która w rzeczywistości jest zwykłym, ciasnym pokoikiem bez mebli. Jednak tam, gdzie nie mogę znaleźć inspiracji dookoła mnie, zaczynam tworzyć ją sama i to, co namalowałam jest właśnie obrazem mojej wyobraźni. mam nadzieję, że komuś się spodoba to, co stworzyłam! 

 

Jak długo było tworzone dzieło. Czym zostało zrobione. Czy wydarzyła Ci się przy tym jakaś fascynująca przygoda, którą warto się podzielić. A nawet - jaka jest metoda wysyłki tego produktu?

  • SZCZEGÓŁY DOSTAWY

Czas liczony od momentu złożenia zamówienia do dostarczenia przesyłki. Przemyśl przede wszystkim to, jak szybko jesteś w stanie wysłać paczkę. Czas jest jedynie przybliżony, tak, jak Ty to oszacujesz, nie musisz się martwić drobną pomyłką - jednak ważne jest poważne traktowanie swoich kupujących.

  • CENA Z WYSYŁKĄ

Podaj cenę produktu wraz z wysyłką. Jeśli chcesz wpisać cenę z groszami, użyj kropki - prawidłowy format ceny to np. 199.99 

Od ceny produktu zostanie odliczona prowizja. Oznacza to, że nie musisz płacić nic dodatkowo, platforma nie pobiera też żadnych dodatkowych opłat za założenie konta lub wystawienie produktu, jednak od każdego produktu, który uda Ci się sprzedać, pobierzemy 15-procentową prowizję. Jest to kwota przeznaczana na funkcjonowanie platformy.  

  • ILOŚĆ PRODUKTU

W zdecydowanej większości przypadków będzie to określona ilość - po wybraniu tej opcji, wpisz ilość sprzedawanego produktu. 

  • ZDJĘCIE PRODUKTU

Dodaj maksymalnie 5 zdjęć, które pokażą Twój produkt z jak najlepszej strony. Staraj się, by były estetyczne i wyraźne. 

  • KATEGORIE

Dodaj produkt do wybranej kategorii, aby klienci mogli go z łatwością znaleźć.

7. Zapisz produkt i czekaj na pierwszego kupującego!

Swoje produkty znajdziesz w zakładce TWOJE PRODUKTY w Panelu Sprzedawcy. Możesz je edytować i usuwać. 

Po dodaniu produktu, zostaje on przesłany do administracji, aby upewnić się, że Twoje konto jest odpowiednio uzupełnione i sprzedaż będzie mogła odbyć się bezpiecznie i bezproblemowo.

Otrzymasz wiadomość mailową z potwierdzeniem lub odrzuceniem Twojego produktu (oraz przyczyną tego działania).

 

Administracja przegląda wystawiane produkty także w celu zachowania ogólnej estetyki platformy, dlatego ma prawo do usunięcia wystawionej rzeczy, na przykład w przypadku bardzo niewyraźnego lub nieestetycznego zdjęcia, niepoprawnego tytułu, braku nawiązania produktu do tematyki platformy.

 

Odpowiadanie na wiadomości

Potencjalni klienci i osoby, które po prostu zainspirowały się Twoją działalnością mogą napisać do Ciebie wiadomość. Dostaniesz wtedy powiadomienie na podany przy rejestracji adres e-mail wraz z treścią wiadomości i adresem kontaktowym, na który możesz napisać odpowiedź. 

Pierwsze zamówienie

Jeśli ktoś zamówi u Ciebie jakąś rzecz, dostaniesz powiadomienie mailowe. Pojawi się ono też w Panelu Sprzedawcy w zakładce SPIS ZAMÓWIEŃ. 

  • Szczegóły zamówienia

Klikając na trzy kropki przy zamówieniu w zakładce SPIS ZAMÓWIEŃ możesz zobaczyć wszystkie szczegóły dotyczące tego zamówienia oraz zarządzać zamówieniem. Jeśli chcesz wysłać produkt do klienta, upewnij się najpierw, czy w szczegółach zamówienia status płatności to ,,zapłacone". Zwykle nie ma w tym przypadku żadnych problemów, jednak jeśli coś byłoby nie tak i nie widzisz przekazanych pieniędzy lub status płatności to wciąż ,,oczekujące" skontaktuj się z nami. Oznacza to, że Kupujący nie zapłacił Tobie za produkt - nie wysyłaj go.

  • Wysyłka produktu

Wysłanie produktu nie jest kontrolowane przez platformę VanGog, dlatego samodzielnie musisz się zająć tym etapem zamówienia. Znajdź odpowiednią dla Ciebie metodę dostawy, najpopularniejsze metody wysyłki w Polsce to: DPD, DHL, UPS, Kurier i Paczkomaty InPost, Poczta Polska.

Możesz wydrukować dowód sprzedaży, jeśli chcesz dołączyć go do przesyłki. Wygenerowany dowód sprzedaży znajdziesz w szczegółach danego zamówienia. 

 

Zapakuj i wyślij przesyłkę wybraną przez Ciebie metodą dostawy, korzystając z danych klienta, które znajdziesz w szczegółach zamówienia.

Otrzymywanie pieniędzy za produkt

W trakcie zakupu danego produktu, klient płaci za niego kartą płatniczą w systemie PayPal. Pieniądze przekazywane są na Twoje konto PayPal w ciągu 3 dni roboczych od daty złożenia zamówienia. Po otrzymaniu pieniędzy możesz szybko i bezproblemowo przesłać je na swoje konto bankowe. Szczegółową instrukcję znajdziesz w naszym innym artykule - tutaj

Zwroty produktów i reklamacje

Jeśli klient po otrzymaniu przesyłki chce ją zwrócić, ma prawo to zrobić w ciągu 14 dni od daty zakupu. W takiej sytuacji musi wypełnić specjalny formularz zwrotów i reklamacji, a gdy to zrobi, my przesyłamy Tobie taką informację mailowo. 

Musisz samodzielnie skontaktować się z Kupującym co do szczegółów zwrotu - adresu i numeru konta. Nasz Zespół nie pośredniczy bezpośrednio w procesie zwrotu, jednak pozostaje do dyspozycji w razie problemów.

Klient w sprawie zwrotu lub reklamacji może także skontaktować się z Tobą osobiście przez przycisk ,,Napisz do mnie", który znajdzie na Twoim profilu.

Jeśli klient zauważy, że przesłany produkt jest uszkodzony lub niezgodny z opisem ma prawo zgłosić reklamację. W takiej sytuacji musi wypełnić specjalny formularz zwrotów i reklamacji, a gdy to zrobi, my przesyłamy Tobie taką informację mailowo. 

Musisz samodzielnie skontaktować się z Kupującym co do szczegółów reklamacji. Możesz naprawić wysłany klientowi produkt lub zwrócić mu pieniądze. Nasz Zespół nie pośredniczy w procesie reklamacji, jednak pozostaje do dyspozycji w razie problemów.

Zespół VanGog może kontaktować się z Tobą poprzez wiadomości mailowe lub telefonicznie.

 

Informacje podatkowe

W celu uzyskania informacji o podatkach i uregulowaniach prawnych, które mają związek ze sprzedażą na platformie możesz się z nami skontaktować, a nasz Dział Księgowości odpowie na Twoje pytania.

 

Problemy 

Jeśli nie wiesz, jak coś zrobić lub nie rozumiesz jakiegoś działania, na przykład nie potrafisz założyć konta sprzedawcy, napisz do nas - możemy zrobić to za Ciebie. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz w naszym dziale FAQs.

 

Kontakt